Gwarancja najniższych cen

na całą ofertę luksusowych mebli włoskich

NAJSTARSZY

autoryzowany salon SELVA w Polsce

28 lat Inter-Comodo

Ekskluzywne Meble Włoskie

Sprawdź naszą ofertę

GWARANCJA NAJNIŻSZYCH CEN

na całą ofertę ekskluzywnych mebli włoskich

28 LAT INTER-COMODO

Ekskluzywne Meble Włoskie

Gwarancja najniższych cen

na całą ofertę ekskluzywnych mebli włoskich

KARTELL

Ikony włoskiego wzornictwa Made in Italy

Sprawdź w naszej ofercie

Ikony wzornictwa

Matrix International krzesło Breuer BR05

design: Marcel Breuer

Opis

Znane wszystkim krzesło CESCA zostało zaprojektowane przez niemieckiego projektanta Marcela Breuela. W naszym sklepie internetowym możecie Państwo zakupić wysokiej jakości wykonaną replikę krzesła.
Podstawa krzesła wykonana jest z metalowej rurki formującej płozy, dodatkowo chromowanej.
Siedzisko i opracie to połączenie dwóch materiałów. Rama wykonana jest z drewna bukowego, do którego przytwierdzona jest siatka wyplatana ze słomy wiedeńskiej w kolorze naturalnym.
Rama dostępna jest w dwóch kolorach: buk naturalny oraz buk malowany na kolor czarny.
W ofercie posiadamy także krzesło bez podłokietników, które moża zobaczyć obok w ofercie.

Wymiary:

Historia powstania projektu

 

Marcel Breuer (właśc. Marcel Lajos Breuer, ur. 21 maja 1902 w Peczu, zm. 1 lipca 1981 w Nowym Jorku) – architekt i projektant form przemysłowych pochodzenia węgierskiego, działający w Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA, przedstawiciel stylu międzynarodowego.

Breuer należał do pierwszego rocznika studentów Bauhausu. Będąc jeszcze studentem został tam kierownikiem pracowni meblarskiej i jednym z mistrzów-juniorów. Około 1926 zaprojektował niezależnie od Marta Stama i Miesa van der Rohe tzw. krzesło zawieszone, lecz prawa autorskie sąd ostatecznie przyznał van der Rohe'mu.

Zostawszy na początku lat 30. następcą Neuferta na stanowisku kierownika pracowni Waltera Gropiusa, związał się z nim zawodowo na wiele lat. Wraz z nim przeniósł się do Anglii, aby później przyjąć posadę profesorską w Harvardzie (z Gropiusem jako dziekanem). Rozstanie z Gropiusem na tle nieporozumień osobistych prowadzi do uniezależnienia się Breuera na początku lat 40. Breuer projektował odtąd formy przemysłowe, liczne domy jednorodzinne, lecz też większe budynki biurowe, przede wszystkim zaś urbanistycznie kontrowersyjny gmach UNESCO w Paryżu.

Po II wojnie światowej Breuer odszedł stopniowo od stylu międzynarodowego, zbliżając się do brutalizmu. Zajmował się też problemem wpisania budynku w tkankę miejską.

Informacja o polityce przetwarzania danych osobowych

W celu dostarczania naszych usług wykorzystujemy pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies, opcjach wypisu oraz Twoich preferencjach kliknij tutaj. Korzystanie z naszego serwisu internetowego traktowane jest jako zgoda na politykę przetwarzania danych osobowych.